چگونه استرس را مدیریت و درمان کنیم؟           

در این مطلب به بیان خلاصه ای کوتاه راجع به استرس می پردازیم و در مطالب بعدی به بیان مفصل انواع استرس و تکنیک های مختلف مدیریت آن می پردازیم .

استرس احساسی راجع به تحت فشار غیر عادی بودن است واین فشار می تواند از جنبه های مختلف زندگی وارد شود.مثل افزایش تایم کاری،انتقال به مکان یا شرایط جدید از جمله طلاق،از دست دادن عزیزان و...

استرس بر جنبه های مختلف زندگی و شرایط جسمانی وعاطفی افراد تاثیر می گذارد.

هر فردی استرس را تجربه می کند ولی وقتی استرس بر زندگی وسلامت ورفاه زندگیمان اثر می گذارد؛این نکته مهم است که هرچه سریع تر آن را حل کنیم.با این حال نشانه های رایجی برای استرس وجود دارد از جمله احساس نگرانی مداوم،عدم تمرکز،زود رنجی،عزت نفس پایین،تغییر عادات خوابیدن و...

انواع شرایط می تواند باعث استرس شود. رایج ترین آن ها عبارت اند از شرایط کاری،مشکلات مالی و مسائل عاطفی.اما این نکته قابل ذکر است که استرس همیشه منفی نیست و می تواند مثبت باشد.تحقیقات نشان داده است که استرس گاهی می تواند به شما اخطار بدهد و شمارا برای فعالیت بیشتر و حل چالش تحریک بکند.البته استرس کمک کننده فقط برای کوتاه مدت است نه بلند مدت.

برای مدیریت استرس باید تکینک های مدیریت استرس را با مراجعه به متخصص یاد گرفته و به گونه ای اجرا کنیم که سلامت جسمانی و روانی ما حفظ بشود.

منبع :

Mental health foundation

برچسب ها

امتیاز دهید :
به اشتراک بگذارید :

گزارش

نظرات کاربران

نظر دهید